Hoppa till huvudinnehåll
shagri-la
Senast inloggad: 2011-06-29 - 21:30
reklamation

peter flander:

En välkänd sydsvensk storleverantör av mastprodukter levererade mig till Finland en bom med revutrustning. Bommen var deformerad vid framkomsten. Jag fotograferade den och informerade leverantören som bedömnde bommen som förstörd. Han lovade sköta om saken med det snaraste, och nu en månad senare har ärendet inte rört på sig alls och seglationssäsongen börjar och jag är utan bom. Det förefaller som om leverantören har gjort ersättningen till en sak som är beroende av det ansvar transportbolaget är villigt att ta, och jag börjar surna till. Huru skall jag gå vidare för att få upprättelse ? Vänlig hälsning Peter Flander

kuling
Senast inloggad: 2014-05-26 - 19:25

Lennart Lundin:

Hej Peter! Om det är en fråga om transportskada så ska du i första hand kontakta transportören. Det är de som ska ersätta skadan. Lycka till Lennart Lundin