Hoppa till huvudinnehåll
lindator
Senast inloggad: 2011-05-06 - 12:20
instrumentlåda vid nedgång

Torbjörn Lindahl:

Hej! Jag behöver tips på hur man fixar till en instrumentlåda ovanför nedgångsluckan. Tänker flytta navigator, log/lod och vinddata från sittbrunsskottet till en låda vid luckgaraget! Tacksam för tips, med inköpsställen! Torbjörn

stefan (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-26 - 17:56

stefan:

Hej jag håller på med att montera 3 st Raymarine ST60 instrument ovanför nedgången på en Scampi 30. Raymarine importerar 2 olika instrument boxar, E-pod görs i Danmark och är lite större än den smäckrare Navpod tillverkad i USA. Boxarna kostar tyvärr över 2000 SEK per styck. Hade tur och kunde köpa ett demo ex. Nu skall jag fixa ett rostfritt rör som skall bockas så att CC blir ca 110 cm. Vet inte riktigt hur det skall fästas bredvid takvincharna, det finns 2 ideer: -nedsänkt flaggstångsfäste -fot till mantågsstötta Frågeställningen är om det skall vara lätta att ta loss så att det går att stuva undan fort eller svårt att få loss och då kan sitta fast under säsongen... stöldrisken är tyvärr en faktor att räkna med. Alla båtägare har inte rent mjöl i påsen, kan man stjäla genom att såga loss båtmoterer och vinschar så vette tusan hur det är smartast att göra med en instrumentbox? Andra som har bra ideer? /Stefan