Hoppa till huvudinnehåll
Lennart Walldén
Senast inloggad: 2024-04-07 - 06:50
DLS 3.0 på Windows Vista

Lennart Walldén:

Hej, Tänkte köpa en ny bärbar dator att ha på havet.De flesta bärbara levereras numer med Windows Vista, och DLS 3.0 är officiellt inte supportat på denna plattform. Har någon provat att installera, och i så fall, hur gick det? Mvh Lennart

Ove Thorin
Senast inloggad: 2024-04-26 - 18:10

Ove Thorin:

Hej Lennart Dansk sejlunion som har support på danska DLS skriver att det är problem med att få en GPS punk med USB anslutning att fungera för att tillverkarna av GPS puckarna ännu inte har drivrutiner till dessa och Vista. http://www.sejlsport.dk/sw24894.asp Detta måste i så fall gälla även andra sjökortsprogram. Hälsningar Ove
bengthallgren
Senast inloggad: 2024-04-13 - 09:28

Bengt Hallgren:

Jag har prövat version 2 för ostkusten och fick det inte att starta (sedan kan det dessutom vara problem med drivrutinerna för GPS). Sjöfartsverket säger också att det inte fungerar med Vista. Mvh Bengt
Lennart Walldén
Senast inloggad: 2024-04-07 - 06:50

Lennart Walldén:

Nu blev det så att jag beställde en dator med XP på, känns tryggare. Det man har med sig på sjön, skall ju vara driftsäkert, och jag har ingen erfarenhet av Vista. Har dessutom hört att Vista tar mycket kraft, så det kanske är klokt att avvakta lite. Tack för era svar! Mvh Lennart