Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
SpeedMarine 3cyl 26hk YSAD380 marindiesel

Jörgen:

Hej Har ställt denna fråga på andra forum och gör ett försök här också. Jag skulle vilja ha lite 1:a hands info från någon som köpt denna motor från Kina som enligt importören lär ha sålts i ett 30-tal ex. Är det någon på detta forum som har det ? //jörgen

henke (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 09:06

henke:

Hej Jag har en kinesisk Jinma-traktor med 3-cyl 25hk diesel, och är helnöjd. Der är den gamla 25 hk motorn med beteckningen Y385 - en härlig diesel. Jag fick veta, att det är en Lamborghini konstruktion, som kineserna har köpt (billigt?) av italienerna - det är ju teknologi från 70-talet, d.v.s. förkammar etc. Den finns också i marinversion, och i en båt vill det vara en evighets "slugger", i stil med gamla MD 17´an. YSAD380 - om det verkligen är den du har i kikaren - är en nyare uppskrämd version med direktinj. och lite mindre slagvol. (1300 mot 1500 ccm)., högre varvtal(3200 mot 2400) och mindre moment, kort sagt lite mer modern. Om marinkonverterings kittet vet jag ingenting. Kinesisk kvalité är mycket ojämn. Hydraulikpump kostar under 1000-kr och kan enkelt monteras. Massor av billiga reservdelar, glødstift, filter etc. på nettet. Tips på /www.CTOA.net/. Det är "Zen" och konst att sköta en kinesare! /Henke/