Hoppa till huvudinnehåll
Osprey
Senast inloggad: 2024-04-11 - 15:18
RÖD bottenfärg

Klas Ekström:

Jag har genom åren upptäckt att det finns förment röda bottenfärger som antar allt annat än röd kulör vid påmålning och sjösättning. Jag ska nu välja bottenfärg och vill gärna ha en klar-RÖD sådan. Beväxningsskydd är självfallet också av vikt även om kopparfrågan inte engagerat mig så väldigt. Jag har hyggligt god erfarenhet av blå och vit Mille Light avseende beväxningsskydd, men hur är den röda kulören? Finns det märken som inte ger RÖTT resultat?

seabeijner
Senast inloggad: 2011-08-10 - 12:03

Ulf bEIJNER:

Jag har en lång följd av år använt Hempels färger och då Mille Light eftersom... Förra året var den mycket konstig och bildade långa trådar samt krävde ovanligt mycket färg per strykning. Försökte kontakta Hempels men fick brevet i retur då de inte längre hade någont kontor i Stockholm. Talade på årets båtmässa med en representant om mina bekymmer och fick då veta att det hade bara varit att späda färgen så hade trådigheten fösvunnit. De hade haft vissa problem. Så efter alla år med en röd botten tillsammans med Hempels måste jag nu byta till en färg jag kan lita på och som inte trådar sig. Tyvärr veet jag ingen som ger samma vackra röda nyans men kanske är det inte värt kulören att ha flerdubbelt arbete. Varför inte pröva Le Fant? MVH Ulf