Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
Måla med vad och hur...

christina järnvik:

Hej Jag vill(behöver)måla mitt däck som ser för d--j ut. Undrar nu om det finns någon som gjort detta och har lite tips på färg och metod. Jag har läst i Hempels bok på deras hemsida och det låter så enkelt där. Det är en plastbåt och den är någon slags vit nyans. Mycket tacksam för svar Med hälsningar Christina och Eeyore

KJELLF (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 20:14

KJELLF:

Hej Det finns många alternativ. Själv har jag prövat följande alternativ under många år. 1 Hempels Decolay. En gummibaserad färg som håller sig mjuk. Avsikten är att den då blir halkfri. 2. Internationals Interdeck. Färgen är framtagen som en halkfri däcksfärg. Mycket vanlig. 3. Valfri 2-kömponentfärg med tillsats av Halkanix-pulver. Väljer du detta alternativ kan du få vilken kulör du vill på ditt däck. Gemensamt för dessa färger är att de är matta och dämpar reflektion av solljuset. Väljer du en ljus kulör som du tycker passar din båt så får du också en yta som är mer vilsam att titta på än rent vitt. Jag tycker själv att vita däck är oerhört tröttande i starkt solljus. Rent underlag är en förutsättning för ett hållbart resultat. Lycka till