Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
Bränslemätare

Richard Skiöld:

Hej Jag har en Albin 78, 1978 och förra ägaren bytte givaren till bränslemätaren till en Wema. När jag tog över båten hoppade mätarnålen fram och tillbaka, antagligen mellan det riktiga värdet och ett högre värde. Värdet kan alltså även hoppa när jag ligger alldeles stilla i hamn.Enl förra ägaren berodde det på att givaren var digital och den gamla mätaren var analog(?). Jag bytte mätaren till en ny Wema-mätare men problemet kvarstår. Vad kan detta bero på och vad skall jag göra åt det? Det är ju en säkerhetsdetalj. Hälsningar Richard

Ove Thorin
Senast inloggad: 2024-04-26 - 18:10

Ove Thorin:

Hej Richard En Wema givare mäter i steg, är nivån mellan två steg kan mätaren växla mellan dessa även när du ligger still. När du kört lite blir den stilla tills den kommer till nästa steg. Ingen att oroa sig för. Hälsningar Ove
Fredrik (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-27 - 17:10

Fredrik:

Hej, Jag har också en givare från Wema och tycker den har för få steg. Skulle föredra en steglös givare alternativt en med många steg. Någon som känner sådana givare för hyfsat pris? Erfarenheter av Biltemas givare? Hälsningar Fredrik