Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
Vad är det här för Forum?

Lars-Göran Sandgren:

Är det någon som vet mer om detta?? http://www.sxkforum.nu

Lasse Lundell
Senast inloggad: 2012-08-27 - 14:29

Lasse L:

Behövs der ett forum till??? Saxat från deras sida SXK forum är öppet för ALLA båt- och båtlivsrelaterade diskussioner. ... är helt öppet och kräver såldes ingen form av registrering eller liknande. Det är dock möjligt att bli medlem på egen hand för att därigenom förhindra att exempelvis någon missbrukar ens användarnamn. Med öppenheten beaktad kommer osakliga inlägg att bemötas, redigeras eller raderas. ... är ett från Svenska Kryssarklubben (SXK) helt fristående forum. ... drivs helt ideelt av en mindre grupp personer som gärna ser en större öppenhet för det fria ordet inom Svenska Kryssarklubben (SXK) (därav namnvalet). Förhoppningen är att detta forum skall skynda på den processen. Forumet På SXK Forum finns ett antal forum för att strukturera diskussionerna lite. Under vissa forum finns underforum. Nedan och i menyn till höger finns genvägar till forumen;
Ernst
Senast inloggad: 2014-04-01 - 11:22

Ernst Blixt, sekreterare i SXK Båttekniska nämnd. :

1:a april fick jag ett reklambrev om ett för mig då okänt sxkforum.nu med avsändare Admin - www.sxkforum.nu .
Lars-Göran Sandgren (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-29 - 03:20

Lars-Göran Sandgren:

Om det nu inte är ett SXK-forum - vore det rimligt att namnet (och logotypen) ändrades för att undvika sammanblandning. Denna diskussion hör kanske inte hemma här men jag skulle vilja höra Svenska Kryssarklubbens kommentar.
Seawolf (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-29 - 03:20

Seawolf:

Jag tillhör dem som skulle önska att de som skapat SXK-forum kunde träda fram med sin(a) identiteter. Det handlar ju om ett egagemang för snarare än emot SXK. Personligen instämmer jag i behovet av få igång medlemsdebattforum för SXK utöver detta tekniska forum för det finns en del frågor som medlemmar inom SXK skulle kunna vilja diskutera utöver de rent tekniska som kan ske här. Västkustkretsen har ett eget helt öppet forum inom SXK redan, men där förekommer mestadels ingen debatt om någonting, så det presumptivt undertryckta debattbehovet verkar i varje fall inte finnas i den kretsen. Så antagligen kommer SXK-forum att dö svältdöden efterhand...
Lars-Göran Sandgren (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-29 - 03:20

Lars-Göran Sandgren:

Tydligen är det en schism som fått resultatet i ett "fristående" forum med ett till förväxling snarlikt namn. Just upplägget och anonymiteten stärker den uppfattningen. Jag kan inse missnöjet med att det inte finns en allmän diskussionsplats på SXK:s site (att detta inlägg inte har med teknik att göra visar bristen) men det nu skapade forumet skulle ha ett mer seriöst upplägg om man redovisade vad och vem som ligger bakom - och valde ett annat namn. Fria ordet ska ju inte begränsas, starkaste överlever. Det går ganska bra att spåra forumet till webbhotell och vem som inregistrerat domänen liksom att hävda ev. intrång (även om inte SXK är inregistrerat men inarbetat -"prior right" -klausulen) -men det är SXK:s uppgift (om man inte redan har koll på vilka som ligger bakom). Det vore inte till gagn för någon med en sådan strid.
Lasse Lundell
Senast inloggad: 2012-08-27 - 14:29

Lasse L:

http://klotterplanket.marinan.com/customer/marindisc.nsf/cb8472d64af0058cc1256c4d00585bfc/f85875cff3240f55c125714600387b70?OpenDocument