Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-30 - 20:06
Skärm på piedestal..

Pelle:

Har ju tidigare skrivit lite information om att jag håller på och fixar en montering av en 7" skärm (TFT, pekfunktion) på rattpiedestalen i vår kommande båt (Som tycks dyka upp innan påskhelgen tom.. Klar 1/4 för lastning på bil fick jag reda på idag).

Har tagit 3 bilder på en ram i RF syrafast som min granne har bockat och svetsat.

Över den ram kommer en plexi eller polykarbonatskåpa att ordnas..

Bilderna finns nu under en "knapp" (länk) på hemsidan;

http://www.pmi.nu

pelle@pmi.nu.spam (ta bort .spam)

Ove Thorin
Senast inloggad: 2024-05-01 - 22:09

Ove Thorin:

Hej Pelle
Intressant med din skärm, hoppas vi får mer information när den blir färdig, då vi har liknande projekt i Västkustkretsen fast med större skärm.
Hälsningar Ove
Pelle (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-02 - 06:02

Pelle:

Jodå.. Det har man ju tittat på under båtmässorna i GBG. Tyckte idén med en vanlig elektroniklåda var mycket enkel och smart, vart lite irriterad på att jag inte tänkt på det själv innan (IP67 är ju perfekt ute på havet).

Att jag dessutom inte kom på det trots att jag har jobbat på elfa för ett par år sedan stör mig lite faktiskt ;)

Mer information kommer, och när jag är klar kanske jag kan tota ihop någon kortare artikel om det finns intresse för det att ha antingen på SXK på nätet eller kanske nån annanstans.

Kostnader så långt är; Skärm c:a 3200kr, 500kr för RF ramen.. Tippar på 500 för plexihuven. Och då räknar jag med att "lämna" bort det också.

Så lösninen är ju billig än så länge, dock vet jag inte hur bra pris jag fick på ramen eftersom det är våran granne som har "svetsat" den.

Nu måste jag ju ändra registeruppgifterna i SXK också - avregga gamla båten och lägga in den nya ;)