Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-04 - 09:30
Silva 2000 logg display trasig

Kenneth:

Jag har en gammal, men utmärkt fungerande Silva logg 2000 i min båt. Modellen var väldigt vanlig för ca 20 år sedan. Det tråkiga är att displayen börjar bli dålig, det finns några svarta fält som stör. Silva själva har inga reservdelar längre (kan jag förstå).
Min fråga: Är det någon som vet hur man kan laga en sådan display eller är det någon som har kasserat sin Silvalogg och kan tänka sig avyttra denne till mig.

Inte för att jag är så extremt snål (jo -lite kanske) att jag inte vill köpa ngn ny men det är ju lite pyssel med installation av givare mm och så måste hålet i sittbrunn stämma mm. Enklast skulle vara att få ordning på den gamla.

Hans Helgesson (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-05 - 22:12

Hans Helgesson:

Har tvingats köpa en ny logg pga att displayen (bland annat)på den gamla 2000-loggen lagt av att fungera.
Då utbudet av begagnade (fungerande) 2000-loggar var begränsat fick jag "krypa till korset" o köpa en ny.
Pratade med RAMANTENN om ev reparation, men de sade att det kostade mer än en ny och att 2000-loggarnas livslängd (just displayen) var begränsad...