Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-26 - 10:41
Förslag på Köpeavtal

Lennart Westling:

Hej! Min fråga är om SXK har någon mall på köpeavtal mellan två privatpersoner? I mitt fall är det en båtförmedlare inblandad som skrivit förslag på avtal. Ökar mina odds som köpare att få rätt vid ev. reklamation om jag gjort en besiktning med besiktningsman? Mvh // Lennart W

SKi4
Senast inloggad: 2023-01-30 - 15:52

Alexander Larsson:

Hej, Det är normalt köparens plikt att göra en undersökning av varan han köper. Du behöver upplysa om centrala förhållanden som du känner till som kan inverka på köparens bedömning av om han vill köpa båten eller inte. Om du tror att båten kan ha brister, så kanske en besiktning kan underlätta att hitta fel som du skulle kunna ansvara för. I huvudsak är dock plikten köparens. Han skall kontrollera varan. Hör av dig till kansliet, så hjälper de dig med avtal. Vänliga hälsningar, Alexander
Sven Öfvergård (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-26 - 13:03

Sven Öfvergård:

Hur och var kan jag få tag på ett köpekontrakt. Skall köpa en beg. utombordsmotor och vill ha klara papper-
Björn Green
Senast inloggad: 2023-11-29 - 14:47

Björn Green:

Jo, kansliet säljer köpekontrakt, utformade av Hugo Tiberg. 30:- + porto. Gå in på webbshopen eller ring 08-448 28 80. Som köpare anlita ALLTID en besiktningsman. Det kostar några tusenlappar men de hittar alltid nåt som varken säljaren eller köparen vet om... Klicka på länktips, längst ner till vänster på denna hemsida, startsidan. Besiktningsmännen står högst upp. Många båtförmedlare låter göra en besiktning innan de tar uppdraget. Glöm inte att kontakta tidigare ägare, de kan ha mycket att berätta! Kryssarhälsningar, Björn