Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-09 - 19:47
Marinaffärer.

Dan:

Hej.

Tack för ett intressant forum.
Något man märker är att båttillbehörspriserna är HÖGA i sverige jämfört med utlandet. Watski i synnerhet.
Tittade dock efter tips från watski affären på www.watski.org
är det någon som känner till något om detta?

Affären heter www.marinkedjan.se de verkade ha litet utbud men vid kontakt fick man bra svar direkt.
Är det watski som äger dem då adressen är www.watski.org?
Är det ett sätt för watski att försöka konkurrera på nätet med lägre priser?

Båttillbehören de hade var mest marinelektronik. Men de hade bra support för installationsfrågor vilket är MYCKET uppskattat från min sida.

Nåja ni får bedöma själv, adresserna är
www.watski.org
www.marinkedjan.se

Tommi (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-13 - 08:09

Tommi:

Det verkar vara väldigt rörigt på "Marinkedjan".

Webplatsen drivs av bolaget Team TA&G HB.
Webadresserna marinkedjan.se och watski.org är registrerade av en privatperson som är kopplad till Marinkedjan.
Noterbart är även att Marinkedjan, Team TA&G HB och ovanstående person har helt olika postadresser i Täby.

Det som man har gjort är helt enkelt att man har registrerat en adress med förhoppning att folk skall råka skriva fel adress och hamna hos Marinkedjan när dom egentligen skall besöka Watskis hemsida.
Observera att t.ex. watski.se, watski.no och watski.com är registrerade Watski AB, som inte har något att göra med Marinkedjan.

/Tommi
Lasse L (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-13 - 08:09

Lasse L:

Kollade Marinkedjans priser mot Hjertmans
I de flesta fallen är Hjertmans billigare

Fredrik (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-13 - 08:09

Fredrik:

Hej.

Har även kollat när jag skulle köpa Hjertmans vs. Marinkedjan.
Dock så verkar det som att Hjertmans enbart är billigare när de INTE har varan på lager.

Jag köpte till min båt från Marinkedjan.se Raymarine ST60 instrument. Där slår ingen dem i pris. Seasea hade prisgaranti och jag rinde dem men de sa att de gällde inte Marinkedjan.se då det måste vara butik i Watski organisationen.

Nåja alla ha det så bra.
Nu skall jag ut o putsa på båten.
Krisfoffer L (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-13 - 08:09

Krisfoffer L:

Tackar till den som tipsade om Marinkedjan.se
Har nu fått mina delar levererade och sparade flera procent i jämförelse med SEASEA i Täby, Viggbyholms hamn.