Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-16 - 14:41
Import SXK-rutter till DLS

Anders Buckau:

Har både CD-skivan med GPS-rutter i Sthlms skärgård och Det Levande Sjökortet i ostkustversion, men har inte funnit på något bra sätt att ladda ned de färdiga rutterna från CD-skivan till DLS. Borde fungera att ladda ned via GPS:en (Garmin 72) men det känns som en onödigt krånglig omväg.

Ove Thorin
Senast inloggad: 2024-05-16 - 18:12

Ove Thorin:

Hej Anders
Jag har ingen erfarenhet av GPS rutter i Sthlms skärgård då jag håller till på västkusten. Har du testat med GPS-link som klarar olika format mellan datorer och GPS och mellan GPS mottagare. Jag vet inte om GPS-link finns med på DLS ostkusten, om inte finns den att hämta på sjöfartsverkets hemsida.
Hälsningar Ove
Anders Buckau (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-16 - 22:15

Anders Buckau:

Tack för tipset Ove, men det verkar inte fungera. Det finns ingen funktion för inläsning av filer i Garmin- eller Magellanformat i GPS-link. Däremot finns det en funktion för import och export av txt-filer, men det formatet verkar vara något eget påhitt som inte överensstämmer med de standardformat som finns på marknaden. Annars hade det säkerligen fungerat att konvertera filerna på CD-skivan till något standard txt-format för att därefter läsa in dem i DLS.

Hälsningar Anders Buckau