Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-03-28 - 12:53
Defekt vindruta.

jan kristenson:

Jag köpte hösten 2007 en Örnvik 700 weekend. Det är en motorbåt från Brunswick koncernen. Båten har utrustats med en vindruta i ett plastmaterial. Vindrutan är försedd med 2 stycken vindrutetorkare. Problemet är att materialet i rutan är mjukare än gummit i torkarna . Efter att ha använt torkarna några gånger är nu rutan så repig att sikten framåt är kraftigt nedsatt. Jag ser detta som en säkerhetsrisk. Är detta inom ramen för den 3 åriga garantin, och om så är fallet bör jag få en ny vindruta ?

stefan.kindeborg
Senast inloggad: 2018-04-10 - 14:59

Stefan Kindeborg:

Hej detta borde vara ett självklart garantifall. Garantin gäller ju inte s.k. slitagedetaljer utan här finns normalt andra begränsningar såsom driftstimmar m.m. Torkarblad är just en sådan slitagedetalj men knappast själva vindrutan. Möljigen skulle du kunna vara vållande till reporna om du har varit ovarsam och låtit torkana varit igång trots en torr vindruta eller om det kommit sand på rutan, men det är kanske mindre vanligt med sand på sjön... Har du provat att reklamera. Garantin som du fått vid köpet är ju något som du redan har betalt för när du köpte båten. Hälsningar Stefan Kindeborg, BTN