Hoppa till huvudinnehåll
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 1970-01-01 - 01:00
Ingmarsö Gästhamn

Ingmarsö Gästhamn den 22-23 juli 2014

Ringde dem den 21 juli för att boka en plats (dom har mellan 15-20 platser i hamnen) och får då till svar att det kan man endast göra på nätet. Då jag inte har den möjligheten, går jag på vinst och förlust till Ingmarsö den 22a  kommer dit ca 14:00. När vi närmar oss hamnen ringer jag för att veta om det finns någon plats för oss?

Ingen svarar i telefon. Väl framme ringer jag igen. Inget svar.

Tredje ggr svarar en man att den som förestår gästhamnen är upptagen med bokningar. Jag frågar om inte han kan svara på om det är någon plats ledig för oss, säger att vi cirklar. Varviv han svarar att han inte kan det.

Fjärde gången svarar ingen, cirklar vidare.

Femte gången svarar en sur dam att hon stått med bokningar. (för lite personal?)

Talar om att jag nu cirklat i en halvtimme och behöver veta om det finns en plats för min båt? ger henne även måtten, ber henne titta ut så hon ser båten.

Blir anvisad en plats av henne vilken skyms av en mycket stor koster. Rundar kostern och ser att kosterns bogspröt sticker ut så mycket att det är omöjligt att gå in på den anvisade platsen. Ingen hamnpersonal möter upp eller syns till varken på bryggan eller i någon jolle. Lägger mig utanpå kosterns vänstra sida assisterad av kosterns besättning.

Vid betalning får jag veta att man enbart har 5 platser för nätbokning. Vilka bokas senast 1 dag innan.

Ingmarsö har endast 1 person som administrerar gästhamnen samt kajakuthyrning och cykeluthyrning!  

Slutsats: använd inte Ingmarsö gästham

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 1970-01-01 - 01:00

Hej

Vi använde Ingmarsö gästhamn i sommras den 19-20 juli och det fungerade perfekt. Vi seglade in mot bryggan och fick kontakt och anvisningar direkt.  Bra service.Trevlig personal. Det går inte att döma ut en gästhamn på det sätt som du gör. Bra med möjlighet att boka på nätet.

Jag heter Ole Alvin och seglar en Bavaria 30