Hoppa till huvudinnehåll
Baron
Senast inloggad: 2018-08-18 - 15:17
Fuel Set

Lars Bergholtz:

Hej! Är det någon som har någon erfarenhet av detta medel som säljs av Vikingyachting.se? NYHET! Fuel Set förebygger motorproblem, rengör filter, bränsleledningar och spridare. Fuel Set är en koncentrerad bränsletillsats för diesel- och bensinmotorer. Svamp ("alger") elimineras effektivt och låter dessa passera genom filtren och vidare till förbränning. En regelbunden användning förhindrar att fukt byggs upp i tanken. Blandningsförhållandet är 1:4000 och doseringen sker enkelt genom en mätkopp i förpackningen. 600030 250 ml 195:- 600031 500 ml 295:- 600032 1 liter 495:-

lfalck
Senast inloggad: 2024-03-19 - 04:36

lennart falck:

Hej ! Jag håller på att testa detta på mitt gamla lab på Volvo. diskmedlet Yes emulgerar vattnet bättre i MK1-diesel.Sannolikt har detta medel ingen större effekt. Jag har läst en del av de rekommendationsbrev som Viking fått med sig med produkten.Dessvärre har ingen provat produkten på den svenska MK1 dieseln, som är unik jämfört me euro5 diesel.
Dick Pettersson
Senast inloggad: 2014-05-12 - 20:12

Dick Pettersson:

Kontakta petroliuminstitutets Ebba Tham. Hon har kunskaper i ämnet. Höll ett mycket uppskattat föredrag i min båtklubb. Anses vara en av landets främsta experter på bl a (FAME) fettsyrametylester osv. Dick P.
Magnus (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-28 - 11:51

Magnus:

http://en.wikipedia.org/wiki/Snake_oil_(cryptography) En substans, varav det skulle räcka med 1:4000, som kan urskilja, döda och upplösa allt oönskat i dieselbränsle, och som dessutom säga inte innehålla varken kolväten, svavel, fosfor, kväve eller metalliska komponenter, och har ett PH nära 7, verkar vara nära ett vetenskapligt mirakel.