Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-03-28 - 09:43
Dieseltillsats

Ulf Nyström:

Hej. Ibland förlorar min Volvo Penta MD2 avsevärd kraft kraft. I tanken slår jag då en flaska dieseltillsats köpt på Shell. Efter två tre timmars gångtid får motorn full kraft. På flaskan står att stoffet rensar spridarna. Varför inte detta medel allmänt användes med alla motorproblem vi haft efter man började blanda i bio diesel förstår jag inte. Haft samma problem med min bil som går på diesel när den den stått länge eller körts lite. Liten omsättning i tanken. Gör då på samma sätt och kraften återkommer efter cirka 50 mil. MVH Ulf

Tomas (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-28 - 09:54

Tomas:

Har inget riktigt svar på denna fråga, men har undrat om samma sak. Ett skäl kanske är att det trots allt är få som drabbas av problemen ...? Annars borde ju oljebolagen blanda in underverken redan vid produktionen/leveransen. Nu har jag fått rekommenderat mig ett nytt medel (nytt i Sverige, uppges ha funnits utomlands i 20 år) att hälla i bränsletanken, FuelSet (www.fuelset.se). Grön vätska i flaskor med gröna etiketter, ska inte innehålla några giftiga ämnen men ändå råda bot på dieselbakterier och ha flera andra fördelar. Några nackdelar anges ej ... Någon med erfarenhet av detta medel ? Eller är det återigen "a snake oil" i ny skepnad ?
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-28 - 09:54

Fuel Set är dokumenterad bränsletillsats sedan ett 20 tal år tillbaka - med många tunga stora och bra refernser.

se: www.Fuelset.se

Fri från biocider och gör 3 saker.

Tar bort bakterierna ur tankar och bränslesystem

Tar bort vattnet som är orsaken till det hela.

Tar bort den svarta röken genom att gör rent spridare och bränslesystemet.

Effekten blir många gånger att motorn känns något starkare och i en hel del fall drar mindre bränsle.

Dessutom skonsamt mot miljön utan de farliga biiociderna som så många andra medel använder sig av.

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-28 - 09:54
Återupptar denna tråd. Har också haft problem med alger i dieseln. Jag använde mig utav prolongs produkt som heter Diesel fuel treatment och är supernöjd. Jag köpte den av grabbarna på www.le-engineering.se som är de enda som säljer den på nätet i sverige. Jag hoppas att detta skall hjälpa någon.