Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-18 - 14:44
Bogpropeller...

Pelle:

Hej "båtvänner"... Senaste veckan (Lördag 12 feb - tisdag 15/2) har jag ägnat totalt kanske 16-20h vid båten.. Funkar ju bra när man står inomhus - kan inte rekommendera att göra såna ingrepp utomhus faktiskt, inte i det väder som råder nu iaf. Men.. För dom som är intresserade av hur man monterar en tunnel till en bogpropeller kan jag rekommendera ett besök på vår hemsida. Totalt c:a 30 bilder med beskrivande text är utlagda nu! Fler kommer med tiden. Har varit bra "nervös" inför detta - är inte roligt att fräsa stora hål i skrovet på en knappt 1 år gammal båt, men tack vare mycket sökande på nätet, kontakt med bågbyggare och "proffs" på området vågade jag börja själv.. Fortfarande känns det lite nervöst och oroligt, men det är nog inga problem. OBS! Själv var jag övertygad om att jag skulle klara detta själv och att jag hade tillräckligt med kunskap - men - ta inga hål själv om du inte känner dig tämligen säker på vad du sysslar med. Innan arbetet påbörjades har jag nog ägnat över 10h till "research".. ;) Påstår Pelle Bavaria 36/2 -04 (snart med SidePower 55 installerad) http://www.pmi.nu