Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-17 - 17:28
Bränslemätare

Anders:

Hej! Har upptäckt att bränslemätaren (diesel)"troligen" inte funkar eftersom den visar fullt men tanken är halvtom.. Jag har kollat kontakterna och gjort rent men det hjälper inte, tar jag bort kablarna från givaren så visar mätaren noll, sätter jag ihop dem så visar den fullt, kanske vägledning för ngn som vet mer om elfel än mig..! vad göra? Hälsningar från en som inte har el som specialite...

Lennart Walldén
Senast inloggad: 2024-04-07 - 06:50

Lennart Walldén:

Tjena, Hade samma bekymmer, men den visade mellan tom och halv. Lyfte på givaren, rörde lite på flottördelen och satte tillbaks den, och då fungerade den igen. Men...... när jag lossade den trillade en ring ner i tanken, varvid jag fick köra ner halva armen i tanken för att fiska upp ringen. Så, ett tipps är att lossa skruvarna en bit och sedan försöka hålla i allt så gott det går. Sitter givaren i en manlucka, så ta bort hela luckan, det blir enklare. Hoppas du lyckas få igång den. //Lennart
qvisten
Senast inloggad: 2017-10-28 - 11:05

Hans-Erik Qvist:

Hej! Mitt förslag är att du byter givare, flottörmodellen är väl inte den mest pålitliga. Bifogar ett dokument som visar hur jag gjorde på min båt. Hälsningar Hans-Erik
Lennart Walldén
Senast inloggad: 2024-04-07 - 06:50

Lennart walldén:

Hej igen! Låter som en smart idé, håller med om att den andra modellen kanske inte är den bästa. Men i mitt fall får det vänta minst tills nästa vår ........(om det inte blir akut....) Hälsningar Lennart
Anders (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-18 - 07:52

Anders:

Tack Lennart för tipset, jag slapp att tappa i ringen vilket är väldigt lätt gjort. Flottören hade hängt sig så med lite handpåläggning så funkar den igen! Hälsningar Glad Najadseglare