Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-19 - 15:21
köp av båt

Caroline van Ewijk:

Hej. min man och jag har tänkt att köpa en segelbåt från spanien och segla hem till sverige. momsfrågan är löst men jag undrar hur kontraktet ska se ut och vad vi behöver tänka på innan vi slår till med ett köp. Hur ska köpet "se ut" så att säga när man handlar båt utomlands. Finns det någon man kan prata med angående detta? tacksam för svar. caroline van Ewijk

kuling
Senast inloggad: 2014-05-26 - 19:25

Lennart Lundin:

Generellt kan man säga att vi har besvarat de flesta frågor i detta ämne här i forumet. Därtill har jag skrivit en artikel "att köpa båt utomlands"(se svar nedan här i forumet). Om det ändå finns oklarheter så kan ni även kontakta mig direkt utan någon som helst kostnad (SXK-anda) så vägleder jag gärna på bästa sätt. Hälsningar Lennart Lundin/yachting consultant 0709 640473,0340 655707 PS Direktkontakt har skett med Caroline van Ewijk
Johan Westman (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-20 - 10:36

Johan Westman:

Hej! Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt här. Jag är den juristen tillsammans med Hugo Tiberg som svarar på frågor för Sxk-medlemmar´. Andra medlemmar får gärna svara på frågor men då i egenskap av privatperson och inget annat. MVH! JOhan Westman Jurist åt Sxk