Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-25 - 20:50
Wallas värmare

Thomas Gembäck:

Någon som har en Wallas 1800 som ligger inte används? Jag söker reservdelar till min 1800 sail. Tacksam för alla förslag, Thomas

Björn J. (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-26 - 01:15

Björn J.:

Jag ser att du också annonserat på Blocket... Idag finns ingen Wallas på www.tradera.se, men det förekommer ibland. Det finns ju flera olika "loppmarknader" på internet, "goggla" på "köp och sälj" så kanske du hittar någonting. En begagnad värmare kostar väl en slant i porto/frakt så jag vet ju inte om det är så lönsamt egentligen, om nu du inte hittar en alldeles nära där du bor. Om det är bränlepumpen som lagt av så har Biltema en som passar, en membranpump. Ämnet har behandlats tidigare här. Personligen är jag dock av den uppfattningen att gamla wallasvärmare (och liknande konstruktioner) inte är något som lönar sig att renovera, men som sagt det är ju min personliga uppfattning, själv bytte jag till en Ebesbräscher (hur nu det stavas) med vattenburen värme, men klart det var ju inte på något vis billigt. Att renovera en wallasvärmare kan ju för nån säsong vara ett budgetalternativ. Sedan är det väl som med bilskrotar... man hittar aldrig den delen man vill ha eftersom den gått sönder på samma vis eller har en krockskada på samma sätt som den man vill ersätta... Nä, byt du värmare istället, (jag har inga vinstintressen i branchen ;-)
Georg (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-26 - 01:15

Georg:

Jag har för mig att det fanns en firma som hette/heter Sjögrens värmarservice eller liknande på "sjö-" och som (tror jag) låg på Öckerö utanför Göteborg. De hade reservdelar till rimligt pris. Kan detta vara ett uppslag? Annars, använd sökmotorer som AltaVista, Google för att hitta reservdelar.
Sambal (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-26 - 01:15

Sambal:

Hej Värmardoktorn i Spånga, Stockholm, har reservdelar som han skickar mot postförskott. 070-835 86 62 Du kan också försöka med Linsab AB med mailadress hasse@wallas.nu eller telefon 070-715 67 30