Hoppa till huvudinnehåll
magnuskrampell
Senast inloggad: 2021-11-11 - 17:28
Lån av båt för hemsegling

Magnus Krampell:

Jag ar på vag till Vastindien, men vill inte segla hem båten sjalv, utan funderar på att låta någon/några segla hem den åt mig. Inget betalt uppdrag, utan de får segla ett tag i Vastindien mot att de seglar hem båten. Jag betalar kostnader för hemseglingen (hamnavgifter, mm), men inte mat....(?) Lite juridiska frågor: Vad behövs för avtal för att de skall kunna komma in och ur hamnar utan att bli anklagade för att ha stulit båten? Ett "låneavtal"? (Jag skall kolla hur det ar med försakringen...). Någon form av ansvar mot mig, så att de inte medvetet skadar båten, eller seglar så att båten sjunker. Någon form av sjalvrisk, kanske? Finns denna typ av avtal redan? (inte alldeles ovanlig situation, kanske).

kuling
Senast inloggad: 2014-05-26 - 19:25

Lennart Lundin:

Hej Magnus! Givetvis behövs ett avtal mellan ägare och besättning. Bl a alla namn på skeppare, besättning o ägare, passnr, Båtnamn o registreringsnr, destination, ägarens godkännande för transporten. Ange att ingen ersättning utgår. Bevis att moms är betalt någon gång inom EU/ alt båtens köpekontraktet från privatperson eller firma med angivelse att VAT ingår i priset. Behåll kopior på allt. Ha fullständig dokumentation på båt o dess utrustning liggande ombord och iland här hemma. Försäkringsfrågan är mycket viktig för båt o besättning. Låt besättningen deponera motsvarande rimlig självrisk. Avdrag om något går sönder. Jag tror inte det blir lätt att skaffa en gratisbesättning som har de rätta kunskaperna. Vid mina leveransseglingar utgår en ersättning av 1 USD/man och nautisk mil plus alla kostnader för båten, resor, mat etc. Det finns gott om båtar till salu i Västindien eftersom returresan till Europa är längre o besvärligare än ditresan. Ett alternativ är däckslast från Florida till norra Europa. Lycka till
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Hej Fru herrn,Du är tjänare, jordbrukare, småföretagare, hantverkare och personer i alla typer och du behöver finansiering för att konsolidera din skuld eller att hjälpa ditt företag att komma tillbaka på rätt spår, eller starta dina bekymmer fler aktiviteter. Jag lägger till ditt förfogande lån av något slag. Mitt erbjudande varierar från  Kr 5.000 till  Kr 20.000.000. (reckwertha@gmail.com)
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Hej alla, jag är Faruk Yildirim för namn, skriver denna vittnesbörd för att jag är verkligen tacksam för vad SUSAN JAMES LOAN FIRML COMPANY gjorde för mig och min familj när jag trodde att det fanns ingen hopp att hon kom och få min familj att känna sig Levande igen genom utlåning oss lån till en mycket låg ränta på 3%. Well, I've been looking for a loan to solve my debt for the past two months, all I met scammed and took my money till I finally met a god lender.Text Me:+1(386)259-8202 Or Website: https://susanjamesloanfirm.wixsite.com/loan-officer Or Email: susanjamesloanfirml07@gmail.com Or susanjamesloanfirml07@outlook.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Hej Jag är en person som erbjuder lån av pengar till människor i nöd. För mer information, vänligen kontakta mig via min e-postadress för varje begäran om  Kr 5.000 till  Kr 20.000.000 (reckwertha@gmail.com)

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Jag är fru Christy Walton Finance Jag ger lån till företag och privatpersoner med rimliga räntor bara för att hjälpa dem som behöver några ekonomiska problem osv. Om du är intresserad kan du nå oss på det här mailet: (christywalton355@gmail.com) Har du har försökt få någon form av lån? Ansök nu nu på Mrs Christy Walton Finance

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Behöver du ett lån för att betala dina räkningar? behöver du ett lån för att starta verksamhet? Vi erbjuder alla typer av lån om du är intresserad av att få ett lån till en billigare ränta på 3% av något slag. E-post: Oceanicfinance113@gmail.com hemsida: https://oceanicfinancialhome.wordpress.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35


Uppmärksamhet,

Behöver du ett lån? Behöver du ett akutlån för att rensa dina skulder eller behöver du en fond för att förbättra ditt företag? Har du blivit nekad av banker och andra finansinstitut? Vi tittar inte längre, vi är här för att hjälpa din ekonomi, vi erbjuder lån för skuldkonsolidering, lån för personliga och företagslån, fastighetsfinansiering / projektfinansiering, privata lån. Vi accepterar ansökningar 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan på ett tydligt och förståeligt sätt och villkor som är praktiska och prisvärda.
Vi är här för att betjäna dina ekonomiska behov och din lycka är 100% garanterad.

Skicka oss ett mail på: (jeffloanfirm3@gmail.com) För att ansöka ...

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Goddag allihop ..
 
Har du ett stort behov av ekonomiskt stöd? Behöver du finansiering för ditt lilla företag eller behöver finansiering för att starta en? Vill du också låna av någon anledning?
vi är avståde långivare och våra tjänster är snabba och förtroende värdiga, vänligen kontakta kontakta oss på FREEMANLOANFINANCE@GMAIL.COM och få pengar enkelt med bara 2%.
 
Tack eftersom vi ser fram emot att rensa dig vår hjälp.
FreemanLoanFinance
www.freemanfinance.webs.com
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Är du i ekonomiska svårigheter? Vill du starta ditt eget företag? Lånebolaget etablerade människorättsorganisationer runt om i världen med det enda syftet att hjälpa de fattiga och folket med ekonomiska svårigheter som de lever. Om du vill begära ett lån returnerar du till oss med följande emailuppgifter:
[Worldwideloanfirm1999@gmail.com]
Om du behöver ett lån för ditt företag eller att betala dina skulder, kontakta oss så snart som möjligt att behandla ditt ansökningsformulär
 
Låneansökan fyller ut och återkommer nu.
 
Fullständiga namn:
Lånebelopp:
Lånets varaktighet:
Månadsinkomst :
Land :
Sex:
Telefonnummer:
Födelsedatum :
 
 
Tack, Gud välsigne
Första MS Credit Union
(worldwideloanfirm1999@gmail.com)
Fru Julieta
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Behöver du en lån om det gäller nu.
 
Vi erbjuder lån och finansiella tjänster av alla slag. Vårt lån varierar från företag till personliga lån eller långa eller korta villkor med gynnsamma räntor (2%). Vår låneprocess är väldigt snabb och pålitlig med garantier. För mer information om våra tjänster, besök oss på vår email; ( Luiscarlosfinance@outlook.com ) snälla låt oss veta hur mycket lån du behöver och vill ha lånets varaktighet. Vi hoppas att höra från dig. Du kan skicka ett meddelande till e-postadressen nedan. Luiscarlosfinance@outlook.com
 
OBS! Alla e-postmeddelanden ska skickas till: Luiscarlosfinance@outlook.com
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Behöver du ett lån för att betala dina räkningar? behöver du ett lån för att starta verksamhet? Vi erbjuder alla typer av lån, om du är intresserad av att få ett äkta lån till en lägre ränta på 3%, kontakta bara:

E-post: Oceanicfinance113@gmail.com
hemsida: https://oceanicfinancialhome.wordpress.com
Whatsapp: +1(267)725-7570

Herr kellie wilson

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Hallå

Behöver du ett brådskande lån inom 12 timmar utan försenad email på REMY.CREDIT111@gmail.com

behöver du någon kredit eller någon finansiering? Betalade inte banken? Har du ett betald konto eller skuld? Vi har ett bra återbetalningsschema, med en låg räntesats om 2%. För mer information, kontakta oss direkt på [REMY.CREDIT111@gmail.com]


Fullständiga namn:...
Land: ....
Erforderligt belopp: ...
Varaktighet: ....
Telefon: ....


maila oss nu [REMY.CREDIT111@gmail.com]

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Hej alla
 
Det här är Tarsha, jag vill att du ska veta att jag just fått 25 000-eurons lånet från Larry Finance, efter att jag hade lämnats av andra borgenärer, såg ett inlägg från Paul Hector om hur de hjälpte honom. Jag applicerade också snabbt, och de verkligen sätta ett leende i mitt ansikte, nu kan jag ta hand om min verksamhet och andra personliga behov, du kan kontakta dem för ditt lån eftersom de är helt enkelt de bästa. En seriös advokat kan nå detta email via larryfinance@yahoo.com eller telefonnummer (WHATSAPP): +2349051442970
 
Kontakta dem nu för ditt lån är en långivare fordringsägare.
 
Jag försäkrar dig alltid att de är bra, de är inte vilseledande och att jag är det bästa företaget jag någonsin har jobbat med. Deras tjänster är snabba och legitima. Gå och applicera dig själv och se vad jag pratar om.
 
Tarsha Crowns
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Goddag allihop,
 
Behöver du ett äkta lån för att betala av räkningar eller lösa några
ekonomiska problem med räntesatsen på 2%, vänligen kontakta mig nu via e-post:
dobbsfinance@yahoo.com eller whatsapp +17816567138
Vi erbjuder alla typer av lån.
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Behöver du ett snabbt lån för att lösa dina ekonomiska problem och driva ett företag? Få ditt lån från 3000 till 150.000.000 i följande valuta ($), (€) och (£) tillgängligt för lån, här erbjuder vi alla typer av lån. Investeringslån, personliga lån, fastighetslån. Vi kan hjälpa ditt företag eller projekt med en låg räntesats på 2%. Om du är intresserad av att få ett lån, kontakta oss för mer information. E-mail: 1stms.creditunion@gmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Behöver du ett snabbt lån för att lösa dina ekonomiska problem och driva ett företag? Få ditt lån 3000-150000000 i följande valuta ($) (€) (£) tillgänglig för lån, här erbjuder vi alla typer av lån. Investeringslån, personliga lån, fastighetslån. Vi kan hjälpa ditt företag eller projekt med en låg ränta på 2%. Om du är intresserad av att få ett lån, kontakta oss för mer information. E-post
worldwideloanfirm1999@gmail.com
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Looking for an immediate cash loan? Our company operates according to clear, flexible, transparent and easily understandable terms. We offer very low interest rates in relation to the slowdown in economic activity (recession) in most countries in the world. You may have bad credit. Our company now offers affordable mortgage loans, so what do you need money to boost your business? Or do you need money for any personal purpose? Why not contact us now when we offer individual and legal loans at an interest rate of 3% for a maximum 25-year period. Interested applicant can contact us by e-mail now: paulsonloaninvestment@gmail.com or what is app number +18077007921

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Hallå

Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar utan försenad email på REMY.CREDIT111@gmail.com

behöver du någon kredit eller någon finansiering? Betalade inte banken? Har du ett betald konto eller skuld? Vi har ett bra återbetalningsschema, med en låg räntesats om 2%. För mer information, kontakta oss direkt på [REMY.CREDIT111@gmail.com]


Fullständiga namn:...
Land: ....
Erforderligt belopp: ...
Lånlängd: ....
Telefon: ....
ockupation:.......


maila oss nu [REMY.CREDIT111@gmail.com]

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Är du ute efter ett företagslån, personligt lån, bostadslån, billån, studielån, skuldkonsolideringslån, osäkra lån, riskkapital mm .. Eller har du nekat ett lån från en bank eller en finansinstitut för en eller flera skäl. Du är på rätt plats för dina lånlösningar! Jag är en privat långivare, jag ger ut lån till företag och individer inom och utom landet till en låg och överkomlig ränta på 2,5% årligen. Vänligen kontakta oss via e-post: kw007042@gmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Hallå

Behöver du ett brådskande lån inom 12 timmar utan försenad email på REMY.CREDIT111@gmail.com

behöver du någon kredit eller någon finansiering? Betalade inte banken? Har du ett betald konto eller skuld? Vi har ett bra återbetalningsschema, med en låg räntesats om 2%. För mer information, kontakta oss direkt på [REMY.CREDIT111@gmail.com]


Fullständiga namn:...
Land: ....
Erforderligt belopp: ...
Lånlängd: ....
Telefon: ....
ockupation:.......


maila oss nu [REMY.CREDIT111@gmail.com]

REMY FINK LÅN .......

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Letar du efter ett lån? Behöver du pengar av någon anledning? oroa dig inte mer om dina ekonomiska problem som vi är här för att hjälpa dig att lösa dem. Vi erbjuder lån för alla på bara 2%, lån erbjuds både anställda och arbetslösa, våra tjänster är mycket snabba och 100% pålitliga. Om du är intresserad, kontakta oss på Finance.4all@aol.com och få dina lån idag.
 
Tack,
www.financeforall.webs.com
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35
Letar du efter en företagsfinansiering, personlig ekonomi, inteckningar, billån, studentkontanter, skuldkonsolideringskontanter, osäkra kontanter, riskkapital mm ... Du är på rätt ställe, kontakta oss nu för mer information.
 
Ansök om ett gratis och legitimt lån här Email: midlandcreditonline.com@gmail.com
Vadaspp: +917204719376
 
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Behöver du ett lån för att betala dina räkningar? behöver du ett lån för att starta verksamhet? Vi erbjuder alla typer av lån, om du är intresserad av att få ett lån av något slag. E-post: kfcfinancialhome@hotmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Är du under Skuldgranskning eller -administration? Är du svartlistad? Kämpar du för att klara dina månatliga betalningar? Vill du köpa ett hus-, bil- eller företagslån, men du under skuldbedömning eller administration? Om du har svarat JA på någon av mina frågor? Vänligen kontakta oss via e-post: nortonfinance2017@gmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Letar du efter ett företagslån, osäkra lån, riskkapital etc. Eller har du nekats ett lån från en bank eller en ekonomisk konfiguration av en eller flera skäl. Du böter dina kreditlösningar! Jag är en ärlig man, en privat långivare, lån till företag och privatpersoner med låg och rimlig ränta på 2%. Intresserad? Kontakta oss för att diskutera lånet lån, personligt lån, hemlån, bil lån, studielån, skuldkonsolidering och följ överföringen inom 48 timmar. E-post :( alexloanlimitedcompany@gmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Har du något ekonomiskt problem? Behöver du ett snabbt lån för att börja något nytt i ditt liv? Om så är fallet, kontakta oss för mer information om lånansökan. kontakta oss bara på det här meddelandet ====> tiffanyperioloancompany@gmail.com

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Lån erbjudande @ 2% Rate!!!

Vårt företag är en juridisk organisation som skapades för att hjälpa människor som behöver hjälp, till exempel ekonomiskt stöd. Vi är ett USA-baserat finansbolag.
Så om du är i ekonomiska svårigheter i finansiella röran, och du behöver pengar för att starta ditt företag själv, eller om du behöver ett lån för att betala av skulder eller betala dina räkningar, starta en bra affär, eller har lånat svårigheter över lokala banker, kontakta oss idag e-post : ohioloans85@gmail.com

Om du kan tala, skriva och förstå engelska, låt mig veta, eftersom det kommer att vara bättre för vår kommunikation.

Herr Scotty

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

behöver du ett lån? Har du letat efter var du ska få ett lån? Har du försökt få någon form av lån? Ansök nu nu på? (carlosellisonfinance@outlook.com) om du vill få ett billigt lån. Lånet erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-19 - 02:35

Vi erbjuder lån för alla ändamål.
Ansök nu och få ekonomiskt stöd inom 2 arbetsdagar.
- Minsta lånebelopp: 6000,00 €
- Maximalt belopp på lånet: 70.000.000,00 €
- Räntesats: 2% per år
internationellt lån
* Lån av investeraren
* Skuldkonsolidering
* Andra inteckning
* Business lån
* Personliga lån
För mer information, skicka oss ett mail:
Företagsnamn: BETTER WAY COMPANY
Företagets email adress betterwaycompany234@gmail.com
Företag NMLS ID: 3142798.

Obs! Vänligen skicka alla svar till den här e-postadressen: betterwaycompany234@gmail.com
Hälsningar,
bättre sätt företag