Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-19 - 15:21
Kontraktsbrott?

Kristian:

I slutet av maj -08 köpte jag en båt av en privatperson. I köpet kom vi överens om att ett nytt kapell skulle ingå i köpet, vilket noterades i kontraktet. Någon leveranstid skrevs inte ner då han redan hade beställt kapellet. Men han skulle skicka det så fort det kom till honom vilket han uppskattade till några veckor. Tyvärr bad jag aldrig om att få se någon orderbekräftelse. Jag har sedan dess ringt och mejlat ett otal gånger men får bara bortförklaringar. Jag anser nu att han brutit mot vår överenskommelse och undrar hur jag kan gå vidare i frågan. Handlar det om polisanmälan och e det ens möjligt? Tacksam för svar

kuling
Senast inloggad: 2014-05-26 - 19:25

Lennart Lundin:

Har du försökt få SXK´s jurist Johan Westman att se på fallet. Kontaktas via SXK i Sthlm. Idag gäller att man kan inte lita på någon. Inte ens skrivna kontrakt. Idag gäller det tyvärr pengar framför moral. Regeln bör vara att man ska enbart betala för det man erhållit. Slutbetalning i samband med slutleverans således. Ibland får man bita i "det sura äpplet" och värdera om köpesumman för båten är OK även utan kapellet... Hälsningar Lennart Lundin