Hoppa till huvudinnehåll

Svenska Kryssarklubben söker erfaren sekreterare

Är du vår nya medarbetare? Just nu söker Svenska Kryssarklubben en erfaren sekreterare med placering på kansliet i Nacka Strand. Att vara sekreterare på Kryssarklubben är ett stimulerande och omväxlande arbete och ställer stora krav på snabbhet, noggrannhet, sunt förnuft och omtanke om förtroendevalda, anställda och medlemmar. Sista ansökningsdag är den 19 december. Välkommen med din ansökan!

Kryssarklubben inspirerar till upplevelser och lyckliga stunder i skärgård, hav och sjöar. Vi inspirerar till att utforska och leva med naturen. Vi delar med oss av den glädje och harmoni som gemenskapen på sjön ger bland familj och vänner. Vi delar med oss av erfarenheter så du i alla väder, på ett tryggt och säkert sätt får härliga upplevelser till sjöss.

Kryssarklubben är en ideell förening med 42 000 medlemmar, 450 funktionärer, 14 kretsar, 9 nämnder och 12 anställda. Vi är remissinstans på nationell och regional nivå i båtlivsfrågor.

Vår nuvarande sekreterare flyttar till Skåne i februari så vi behöver en ersättare senast till den 15 februari. Att vara sekreterare på Kryssarklubben är ett stimulerande och omväxlande arbete och ställer stora krav på snabbhet, noggrannhet, sunt förnuft och omtanke om förtroendevalda, anställda och medlemmar.

I arbetet ingår:

  • Du arbetar med medlemstidningen På Kryss där du sköter upplagor, intern produktionsplan, koordinering av annons- och föreningsbilagor i kontakt med redaktion och tryckeri.
  • Du tar in offerter och beställer olika trycksaker, kuvert, brevpapper, namnskyltar, plaketter, utmärkelser, certifikat, graveringar mm.
  • Du sköter utgående post, fakturerar, håller ordning i konferenslokalen, lämnar ut nycklar, för protokoll vid kanslimöten, bokar luncher, taxi och resor.
  • Du ansvarar för uppdatering av funktionärer från styrelse, kretsar och nämnder både i medlemssystemet och i den digitala matrikeln.
  • Du ansvar för uppdatering av funktionärsinformation på webben och lägger upp dokument till styrelsemöten, vid rådslag och årsmöten.
  • Vid rådslag och årsmöte som sker två gånger per år tar du in offerter, bokar logi, konferens och förtäring, ordnar inbjudan, deltagarlistor, förbereda material. Förbereder kallelser i På Kryss.
  • Vid rikseskadrar som genomförs vart tredje år sköter du bokningar och fakturerar deltagare.
  • Vid styrelsemöten, 10-12 ggr per år ordnar du logi, konferensrum, går ut med kallelse och information till ledamöterna samt lägger upp dokument på styrelseportalen.
  • I samband med verksamhetsplaner och berättelser begär du underlag från kretsar och nämnder, bevakar och påminner.
  • För nämnder deltar du vid behov i planering av deras årliga möten gällande bokningar, kallelser, program.
  • Du tar emot reseräkningar och begär in kompletteringar vid behov.


Kravprofil:

  • För att klara arbetet så krävs att du är snabb, noggrann och ordningsam. Du bör vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du är omtänksam och tycker om att arbeta med andra. Du ingår i ett team på nio medarbetare.
  • Utbildningsmässigt bör du ha lägst gymnasieutbildning.
  • Vi arbetar med Office 365 och en del andra stödsystem.
  • Du ska kunna mycket bra svenska i tal och skrift. Bra engelska är nödvändigt. Tyska är meriterande.
  • Erfarenheter från liknande arbeten i den ideella sektorn är meriterande.
  • Har du erfarenhet att leda andra utan att vara chef eller som arbetsledare är det meriterande då kansliet är under förändring.

Placering
Tjänsten är en heltidstjänst och du är placerad vid Svenska Kryssarklubbens kansli på Nacka Strand.

Ansökan
Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan. Den sista ansökningsdagen är den 19 december 2019.
Vi tar emot ditt personliga brev och ditt CV via epost: kanslichef@sxk.se

Arbetsgivare
Svenska Kryssarklubben, Box 1189, 131 27 Nacka Strand
Tel: 08-448 28 80. E-post: kanslichef@sxk.se

Besöksadress
Augustendalsvägen 54, Nacka Strand
 

Välkommen med din ansökan!

Dela i sociala medier