leif sundberg

Ett av sveriges största loft vägrar att svara på min reklamation. De vägrar också att svara på de bilder som jag skickat dem, trots påminnelse. Jag har reklamerat via e-mail med mottagningskvitto och fått kvitto från både säljaren och vd på att de mottagit reklamationen.

Jag tycker att reklamationen är rätt självklar, toppen på seglet bär inte utan blir alldeles veckig fram till första genomgående lattan. Därefter kommer nya veck. Det är inga små veck utan det ser hemskt ut. Seglet är även sytt för mast som böjer sig men båttypen har en som är som en telegrafstolpe.. De uppgav stor erfarenhet av båttypen. Genuan är bättre men har otillräckliga förstärkningar. Bomkapellet är för litet. Fler fel finns.

Vad gör jag? 

Vilka procedurer måste jag göra rätt, vad ska jag ha koll på? Hur aktiv ska jag vara eller är det bra att de är overksamma? 

Känns som om det kommer behöva gå den rättsliga vägen eller ARN eller något sådant. Känslan är väldigt dålig och det har den varit sedan jag hörde av mig om att första bomkapellet var enormt i framkant och superlitet i bakkant (erbjöd mig att mäta så nästa skulle bli rätt, men det behövdes inte). Vad rekommenderas? 

Problem är att jag har sålt alla gamla segel, så jag behöver få klarhet ganska omgående utifall de återtar hela leveransen, annars hinner jag inte beställa nya till nästa säsong. Jag ser gärna en lösning utan detta loft, allt är så ovilligt och mycket glöms bort.

 

Lägg till ny kommentar

Image CAPTCHA
Ange de tecken som visas i bilden. Skilj på stora och små bokstäver.